اردیبهشت 7, 1403

پنل اس ام اس

من محصولی عالی تولید می‌کنم، خدماتی نوین ارائه می‌دهم و نیازی به تبلیغات ندارم؛ کار من، تبلیغات من است. به نظر شما آیا این روش فعالیت، شیوه درستی برای رشد کسب‌وکار محسوب می‌شود؟ اگر درست است چرا بزرگ‌ترین کسب‌وکارها نیز برای معرفی خود دست به تبلیغات می‌زنند؟ تولید محصول و ارائه خدمات عالی پایه و اساس هر کاری به‌ حساب می‌آید؛ بااین‌حال اگر خدمات و محصولات را به بازار هدف معرفی نکنیم، آن‌ها چگونه از فعالیت و نحوه کار ما آگاه شوند؟

باتوجه‌به این توضیحات متوجه می‌شویم که تولید محصولات و ارائه خدمات باکیفیت به‌تنهایی برای رشد کسب‌وکار کافی نخواهند بود. هر کسب‌و‌کاری برای ترقی و جذب مشتری بیشتر به تبلیغات احتیاج دارد. یکی از عمده‌ترین روش‌های تبلیغات، بازاریابی پیامکی است. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که بازاریابی پیامکی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است تا مشاغل وابسته به تبلیغات، در مسیر درست‌تری برای رشد کسب‌وکارشان گام بردارند.

بازاریابی پیامکی، مخصوص کسب‌وکارهایی که قصد معرفی برند خود را دارند

فرقی نمی‌کند کسب‌وکارتان به چه اندازه گستره و نام‌آشنا باشد، درهرحال رقبای شما آماده فرصتی هستند تا گوی سبقت را از شما بربایند. کم نیستند برند‌های بزرگی که با قرارگرفتن در مسیر اشتباه بازاریابی دیگر نامی از آن‌ها به گوش نمی‌رسد. باتوجه‌به این توضیحات، فرقی نمی‌کند که فروشگاه خدمات کامپیوتری کوچکی هستید یا قول فروش محصولات دیجیتال؛ همه کسب‌وکارها برای معرفی برند خود به افراد جدید، باید تبلیغات گسترده‌ای داشته باشند.

یکی از مؤثر‌ترین و هدفمند‌ترین روش‌ها برای تبلیغات برند، بازاریابی پیامکی است. با استفاده از روش بازاریابی اس‌ ام‌ اسی می‌توان به‌صورت گسترده و بدون محدودیت برای مخاطبین هدف پیامک ارسال و آن‌ها را از کسب‌وکار خود آگاه کرد.

 

بازاریابی اس‌ ام‌ اسی، مناسب مشاغلی که به دنبال روشی مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغات هستند

از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک، هزینه تبلیغات است. مسلماً مشاغل کوچک در ابتدای راه بودجه کافی برای تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر یا آگهی تلویزیونی را ندارند؛ حتی قراردادن یک بنر تبلیغاتی در سایت‌های معتبر نیز هزینه هنگفتی به همراه خواهد داشت. اصلاً شاید کسب‌وکار شما در حد تبلیغات بیلبوردی یا آگهی تلویزیونی نباشد؛ به‌عنوان‌مثال آیا آگهی تلویزیونی برای یک کلوپ بیلیارد کوچک در گوشه‌ای از شهر کاربردی است؟ مسلماً خیر. پس تکلیف در چنین شرایطی چیست؟

بازاریابی پیامکی را می‌توان به‌عنوان ارزان‌ترین راه تبلیغات گسترده معرفی کرد. صاحبان کسب‌وکار با پرداخت مبلغی ناچیز در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی، می‌توانند به‌صورت گسترده برای جذب مشتری از طریق پیامک، تبلیغات انجام دهند.

 

به کمک بازاریابی پیامکی، صاحبان مشاغل می‌توانند در موقعیت مکانی خاص تبلیغ کنند

بازاریابی پیامکی بر اساس موقعیت مکانی یکی از هدفمند‌ترین روش‌های تبلیغات محسوب می‌شود. به کمک این روش می‌توان برای مخاطبینی که در محدوده جغرافیایی خاصی سکونت دارند، پیامک ارسال کرد.

 

تبلیغات انبوه پیامکی بر اساس کد پستی

در روش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی بر اساس کد پستی، می‌توان برای افرادی که در محله یا منطقه‌ای خاص زندگی می‌کنند، پیامک ارسال کرد. به‌عنوان‌مثال، در منطقه ۶ تهران رستورانی افتتاح می‌کنید. مسلماً دایره اولیه مشتریان شما، افرادی هستند که در این منطقه سکونت دارند. از طریق بازاریابی پیامکی می‌توانید برای ساکنین این محل پیامک ارسال کنید. این کار به کمک کد پستی انجام می‌شود که مشترکین هر منطقه با آن سیم‌کارت ثبت‌نام می‌کنند.

همان‌طور که قطعاً خودتان هم می‌دانید زندگی امروز ما بدون موبایل غیر ممکن است. تقریباً می‌توانیم بگوییم که 95% از آدم‌ها از موبایل استفاده می‌کنند، بنابراین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در سراسر دنیا است. برای همه کسب‌وکارهایی که‌ می‌خواهند در بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است.

نوشته دیگر :
طراحی سایت

از طرفی دیگر، کسب‌وکار شما از جهت خدمات و تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بی‌واسطه دارد. سامانه پیامکی امکان این را می‌دهد که در مقیاس‌های مختلف (مثلاً محله، شهر و …) کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل اس ام اس وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریع‌ترین زمان ممکن پیام  را به مخاطبان برساند؟

حتماً شما هم تجربه ساختن ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های خودتان را ارسال و دریافت کنید. کار کردن با پنل اس ام اس هم به همین سادگی است.

پنل اس ام اس در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنت است، که به شما اجازه می‌دهد تا مشتریان‌ را مدیریت کنید و برای آن‌ها پیامک‌های انبوه ارسال کنید.

حالا مشتری می‌تواند یک نفر باشد یا کل شاگردان یک مدرسه و یا در مقیاسی بزرگ‌تر، اهالی شهر یا کشوری را شامل شود. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سخت‌افزار یا برنامه جانبی خاصی می‌توانید مشتریان را دسته‌بندی کنید و پیامک‌های متناسب با هر دسته را ارسال کنید.

یک پنل پیامکی که مناسب کسب‌وکار شما باشد، علاوه‌بر ویژگی‌های پایه مثل ارسال و دریافت پیامک، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارد؛ مثلاً می‌تواند به گروه سنی خاصی پیامک ارسال کند یا منطقه خاصی از کشور را تحت پوشش قرار بدهد و پیامک را به صنف یا دستۀ شغلی ویژه‌ای بفرستد. در ادامه همهٔ این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

قابلیت ارسال اس ام اس 

شما می‌توانید در لحظه به شماره همهٔ مشتریان، ارسال انبوه انجام دهید. اگر بانک شماره‌های شما کوچک است یا به‌تازگی کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کردید و هنوز مشتریان زیادی ندارید، شاید جالب باشد که بدانید در سامانه پیامکی، بانک شماره‌های حاضر و آماده‌ای وجود دارد، تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن بازاریابی پیامکی‌ را شروع کنید.

امکان دریافت پیامک

همان‌طور که شما می‌توانید از طریق پنل اس ام اس به مشتریان‌ پیامک ارسال کنید، آن‌ها هم می‌توانند برای شما اس ‌ام ‌اس بفرستد!

در واقع پنل اس ام اس یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریان است. از طریق سامانه پیامکی، می‌توانید نظرات مخاطبان را دربارهٔ کسب‌وکار خود جویا شوید، مسابقه پیامکی ترتیب دهید و خیلی موارد دیگر که می‌تواند برای کسب‌وکارتان مفید باشد.

قابلیت گزارش گیری

شاید تا اینجای داستان این پرسش پیش آمده باشد، که حالا چگونه می‌توانید بفهمید چند درصد از پیامک‌ها به دست مشتریان رسیده‌ است؟ آیا اصلاً چنین امکانی در پنل اس ام اس وجود دارد؟

پاسخ ما قطعاً برای شما رضایت‌بخش است. در پنل اس ام اس قابلیت گزارش‌گیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که یک پیامک را می‌فرستید، می‌توانید ببینید که پیامک ارسالی در چه وضعیتی قرار دارد. در این حالت با سه وضعیت مواجه می‌شوید:

  1. وضعیت رسیده به گوشی
  2. وضعیت رسیده به مخابرات
  3. نرسیده به گوشی (در این حالت هزینه‌ شما بازگشت داده می‌شود.)

توجه داشته باشید در صورتی که پیام به دست مشتری نرسیده باشد هزینه آن عیناً بازگشت داده می‌شود و حتی می‌توانید گزارش هزینه برگشت داده شده توسط سامانه را هم داشته باشید.