5 خوراکی برای کاهش کلسترول بد خون
Data, DNA, Technology, Internet, Molecular Structure, Blockchain, Black Background

5 خوراکی برای کاهش کلسترول بد خون

5 خوراکی واسه کاهش کلسترول بد خون
کارشناسان هندی مصرف پنج نوع غذا که در کاهش کلسترول بد تاثیردارن رو پیشنهاد کردن.این کارشناسان خوراک و مواد غذایی که در ادامه معرفی می شن رو در کاهش کلسترول به درد بخور می دونن:
جو، خوراکی با فیبر بالا
خوردن یه کاسه بلغور جو می تونه یه روش در کاهش سطح بعضی لیپوپروتئینا که به عنوان کلسترول بد شناخته می شن باشه که به صورت فیبر محلول است. این فیبر محلول به کاهش جذب کلسترول در خون کمک می کنه. مصرف منظم حدود پنج گرم از این فیبر محلول، خیلی خوبه. جو در جفت و جور نون، کلوچه و شکلای جور واجور مختلفی از مواد غذایی به کار میره.
روغن زیتون
روغن زیتون شامل عوامل کاهنده کلسترول و آنتی اکسیدان هاست که به کاهش کلسترول بد کمک می کنه و این در حالیه که روی کلسترول خوب بی تاثیره. تلاش کنین در رژیم غذایی روزانه خود، 23 گرم روغن زیتون رو جانشین بقیه روغنا کنین.
چای سبز
نوشیدن یه فنجون چای سبز می تونه خیلی در کاهش کلسترول بد اثر داشته باشه. چای سبز هم اینکه مانع از لخته شدن خون می شه و در مراقبت از قلب و پیشگیری از سکته مغزی و مریضیای قلبی عروقی موثره.
مغزها
به گفته کارشناسان تغذیه، مغزها کنترل کننده جذب کلسترول در خون هستن و در نتیجه باعث کاهش خطر دچار شدن به مریضیای قلبی می شن. مغزها شامل مقدار کافی از پروتئین، فیبر، ویتامینا و چربیای غیراشباع هستن و می تونن کاهنده کلسترول باشن.
سویا
سویا به خودی خود یه غذای ارزون و از نظر تغذیه کامله و به کاهش کلسترول کمک می کنه. سویا یه منبع غنی از ویتامینا، کلسیم، فسفر و آهنه و هم اینکه جانشین مناسبی واسه چربیای حیوونی حساب می شه.

دیدگاهتان را بنویسید