5 خوراکی مفید برای رفع خستگی  | طب ایرانی
Checklist and pen

5 خوراکی مفید برای رفع خستگی | طب ایرانی

5 خوراکی به درد بخور واسه رفع خستگی

 

 

 

جو دوسر: این ماده غذایی پر از فیبر احساس سیری دراز مدت بوجود میاره و مانع از پرخوری می شه. پرخوری علاوه بر زیاد شدن وزن، بی حالی و خستگی بیشتر از اندازه هم به وجود می آورد. جو دوسر شامل ویتامین B1ه که با خستگی بیشتر از اندازه مقابله می کنه.

گردو: اگه احساس افسردگی می کنین، با خوردن گردو از این حالت رهایی پیدا میکنین. گردو شامل اسید چرب امگا- 3 هستش که با خستگی بیشتر از اندازه مقابله می کنه.

نون سبوس دار: این کربوهیدرات پیچیده انرژی لازم بدن رو تامین می کنه و مانع خستگیه. 

فلفل دلمه ای یا پرتقال: خونواده ویتامین C باعث سرحالی بدن و ذهن می شه چون این ویتامین اندازه ترشح کورتیزول رو کنترل می کنه. یه فنجون فلفل دلمه ای خرد شده ۲ برابر نیاز روزانه ویتامین C شما رو تامین می کنه.

یه فنجون ماست: وقتی که سیستم گوارشی با مشکل روبه رو می شه، فرد احساس خستگی می کنه. باکتریای به درد بخور ماست کار تنظیم سیستم گوارشی رو بردوش داره. مصرف روزی ۲۲۴ گرم ماست، خستگی بیشتر از اندازه رو در عرض یه هفته نابود می کنه.

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید