5 خوراکی که کلسترول بد را کاهش می دهند

5 خوراکی که کلسترول بد را کاهش می دهند

کارشناسان هندی مصرف پنج نوع غذا که در کاهش کلسترول بد تاثیردارن رو پیشنهاد کردن.

به گزارش ایسنا،این کارشناسان خوراک و مواد غذایی که ذیلا معرفی می شن رو در کاهش کلسترول به درد بخور می دانند:

 

جو، خوراکی با فیبر بالا

خوردن یه کاسه بلغور جو می تونه یه روش در کاهش سطح لیپوپروتئین ها که به عنوان کلسترول بد شناخته می شن باشه که به صورت فیبر محلول است. الان، این فیبر محلول به کاهش جذب کلسترول در خون کمک می کنه. مصرف به طور منظم حدود پنج گرم از این فیبر محلول، خیلی خوبه. جو در نون، کلوچه و شکلای جور واجور مختلفی از مواد غذایی دیگه س که می تونه در زمان صبحونه مصرف شه.

 

روغن زیتون

روغن زیتون شامل عوامل کاهنده کلسترول و آنتی اکسیدان هاست که به کاهش کلسترول بد کمک می کنه و این در حالیه که روی کلسترول خوب بی تاثیره.

تلاش کنین در رژیم غذایی روزانه خود، 23 گرم روغن زیتون رو جانشین بقیه روغن ها کنین.

 

چای سبز

نوشیدن یه فنجون چای سبز می تونه خیلی در کاهش کلسترول بد اثر داشته باشه.

چای سبز هم اینکه مانع از لخته شدن خون می شه و در تقویت قلب و پیشگیری از سکته مغزی و بقیه مریضی های قلبی عروقی موثره.

 

مغزها

به گفته کارشناسان تغذیه، مغزها بسته کننده جذب کلسترول در خون و هم کم کننده اندازه تری گلیسرید است و در نتیجه باعث کاهش خطر دچار شدن به مریضی های قلبی می شه. مغزها شامل مقدار کافی از پروتئین، فیبر، ویتامین ها و چربی های غیراشباع شده که می تونه کاهنده کلسترول باشه.

 

سویا

سویا به خودی خود یه غذای ارزون و از نظر تغذیه کامله و به کاهش کلسترول کمک می کنه. سویا یه منبع غنی از ویتامین ها، کلسیم، فسفر و آهنه و هم اینکه به عنوان جانشین مناسبی واسه چربی های حیوونی حساب می شه.

دیدگاهتان را بنویسید