5 دستور غذایی سالم برای یک صبحانه مقوی  | ورزش
Five stars (5) rating with a businessman touching screen, concept about positive customer feedback and review, excellent performance

5 دستور غذایی سالم برای یک صبحانه مقوی | ورزش

>

هممون شنیده ایم که صبحونه مهم ترین وعده غذایی در روزه. در حالی که بعضی از محققان تحقیقاتی علمی در این مورد انجام دادن که نشون میده به چه دلیل صبحونه  به عنوان مهمترین وعده غذایی روزه. تحقیقات نشون دادن که حذف وعده غذایی صبح شما ممکنه به افزایش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی، دیابت، و حتی چاقی در رابطه باشه.

اما قبل اینکه با شتاب قهوه شیرین یا تلخ صبحتون رو بخورین ، یادتون باشه چیزی که شما دراولین وعده غذایی خود می خورید مهمه. اینجا 5 صبحونه مغذی واسه کمک به شروع  پر انرژی روز رو میگیم.

1- بمب اسموتی سبز

یه راه سریع و آسون درست کردن یه  وعده مساوی از میوه و سبزی ، همراه با کربوهیدرات و پروتئین سالم،  یه اسموتی در صبحونه س . این اسموتی شامل کلم پیچ و موز واسه آنتی اکسیدان و انرژی، ماست یونانی واسه سیر نگه داشتن و روغن کانولا غنی از امگا 3 واسه قلبی سالمه که به شکل اسموتی و خام مخلوط و مصرف می شه.

 

2- جو

مصرف جو دو سر یه راه ایده آل واسه شروع روز شماس. پر از غلات کامل، فیبر و کربوهیدراتای پیچیده، جو دوسر که شما رو پرانرژی و راضی نگه داره .اما چیجوری می شه  در زمان کوتاه صبح اونو آماده کرد؟ مشکلی نیس اونو از شب قبل با شیر یا ماست ، میوه های تازه  و آجیل ترکیب  کرده و در یخچال  بذارین تا در طول شب خیس بخوره .اینطوری شما درصبح، یه صبحونه سرد آماده و مقوی دارین.

 

3-. صبحونه بوریتو(املت)

با بعضی از اودیه ها در شروع روز چطورید ؟ ترکیب 2 عدد تخم مرغ کامل و 1 سفید ه و یا 4 عدد سفیده تخم مرغ با 1-2 برش خرد شده بیکن کانادایی و اضافه کردن اسفناج خرد شده، فلفل خرد شده، و سالسا  با کمی ذرت و یا آرد  کامل ذرت دست کم 5 گرم پروتئین داره.

 

4- پنکیک پروتئین

اگه هوس کربوهیرات کردین و یا نیاز به انرژی واسه جست و خیز داشتین ، تلاش کنین یه پنکیک پروتئین درست کنین. اونا ساخته شده از تخم مرغ و کره در مقایسه با پنکیک سنتی براساس گندم پروتئین بیشتری به شما میده  دو پنکیک بزرگ بیشتر از 15 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر به شما میده  و  به اندازه کافی شما رو واسه صبح سیر می کنه.

 

5- پنیر و میوه

واسه یه وعده غذایی صبح بدون دردسر، پنیر رو یادتون نره. یه فنجون پنیر کم چرب و یا خامه بدون چربی حدود 28 گرم پروتئین داره. می تونین وعده خود رو با بادام خرد شده، میوه های تازه یا یخ زده و یا کمی دارچین بخورین .

>


صبحانهدستور غذا

5 دستور غذایی سالم واسه یه صبحونه مقوی

5 دستور غذایی سالم واسه یه صبحونه مقوی

4.3 31

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت آکا

  • مطالب در رابطه

دیدگاهتان را بنویسید