5 دلیل خوب برای خوردن آجیل | سبزیجات
Futuristic eye

5 دلیل خوب برای خوردن آجیل | سبزیجات

5 دلیل خوب واسه خوردن آجیل

شاید کمتر کسی باشه که آجیل دوست نداشته باشه یا از خوردن اون دوری کنه. خیلیا فکر می کنن بیشتر صفای عید و عید دیدنی به همون آجیلشه.

 

خوشمزگی آجیل با اون پسته و بادام و بادام هندی و … چیزی نیس که بشه از اون گذشت. باید بدونین همین آجیل واسه سلامتیتان خیلی خوبه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین در مصرف اون زیاده روی نکنین. از همه مهم تر این که تصور نکنین حتماً باید در منزل اقوام و آشنایان به فکر سلامتی خود باشین چون این کار شما کلی خرج روی دست صاحبخانه میذاره! البته این که مزاح بود اما پیشنهاد می کنیم آجیل بخورین اما به اندازه.

 

یافته های تحقیقات نشون میده مغزها و دانه های روغنی بیشتر از اون چیزی که تصور می کنین واسه سلامتی مفیدن. اگه دچار آلرژی غذایی نباشین خیلی راحت می تونین از این مواد غذایی به درد بخور بخورین. آجیل واسه قلب خوبه و به کاهش کلسترول کمک می کنه. با این حال به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این مواد غذایی پر از چربی هستن پس پرکالری هستن. در این مطلب شما رو با 5 دلیل خوب واسه مصرف آجیل آشنا می کنیم.

 

1- آجیل با سرطان سینه مقابله می کنه

براساس یافته های تحقیقای محققان فرانسوی، مصرف روزانه و منظم آجیل احتمال دچار شدن به سرطان سینه رو کم می کنه. می پرسین به چه دلیل؟ به دلیل این که آجیل پر از اسیدهای امگا 3، آنتی اکسیدان ها و فیتوسترولا هستن. در این تحقیق، موشایی که برابر 60 گرم (واسه آدما) آجیل گرفتن تومورهای کمتری داشتن و رشد این تومورها به کندی انجام شده.

 

2- آجیل استرس اکسیداتیو رو کم می کنه

محققان دانشگاه Tufts بوستون به این نتیجه رسیدن که اندازه استرس اکسیداتیو آدمایی که از کلسترول بالا رنج می برن با مصرف روزانه 73 گرم برابر یه مشت بادام، کم شده.

خطر دچار شدن به دیابت نوع 2 در زنائی که 5 بار در هفته دست کم 30 گرم مغز

و دانه های روغنی مصرف می کنن در مقایسه با زنایی که اصلاً آجیل نمی خورن

 30 درصد کمتره

جالبه بدونین که استرس اکسیداتیو به دلیل آسیبای به وجود اومده از رادیکالای آزاد و یا کمبود آنتی اکسیدانا حاصل می شه. واسه این که یه روز با نشاط و با ذخیره آنتی اکسیدانی بالا شروع کنین با غلات مصرفی خود بادام بخورین.

 

3- آجیل و سلامت مثانه

تو یه تحقیق جدید، محققان اندازه سلنیوم 767 مریض گرفتار به سرطان مثانه رو با افراد معمولی مقایسه کردن. اونا به این نتیجه رسیدن آدمایی که اندازه سلنیوم بدنشون بالا هستش کمتر به این مریضی گرفتار می شن. مصرف یه عدد گردوی برزیلی نیاز ما به سلنیوم رو خوب برطرف می کنه.

 

4- آجیل با دیابت مقابله می کنه

به گفته محققان مرکز سلامت عمومی دانشگاه هاروارد، خطر دچار شدن به دیابت نوع 2 در زنائی که 5 بار در هفته دست کم 30 گرم مغز و دانه های روغنی مصرف می کنن در مقایسه با زنایی که اصلاً آجیل نمی خورن 30 درصد کمتره. این تحقیق هنوز در جریانه و 200000 زن داوطلب بین 34 تا 50 سال در این تحقیق شرکت دارن. در واقع باید بگیم که چربیای اشباع نشده مونو و پُلی موجود در آجیل اثر مثبتی در حساسیت به انسولین برجا میذاره.

 

5- آجیل دوستدار سلامت قلب

با بررسیایی که محققان انجام دادن مشخص شده پسته و تخمه آفتاب گردان دارای بیشترین اندازه فیتوسترولا هستن.

واسه حفظ سلامتی قلب نازنینتان از مصرف مغزها و دانه های روغنی غافل نشید.

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

دیدگاهتان را بنویسید