تاثیر فناوری اطلاعات در فروش انبوه گل و گیاه تولید کنندگان کلان از دیدگاه بازاریابی (مطالعه موردی استان تهران)- قسمت ۲۷

تاثیر فناوری اطلاعات در فروش انبوه گل و گیاه تولید کنندگان کلان از دیدگاه بازاریابی (مطالعه موردی استان تهران)- قسمت ۲۷

تأیید H1

 

 

 

۴

 

 

فناوری اطلاعات بر ترفیع انبوه گل و گیاه تولیدکنندگان کلان تاثیر دارد.

 

نتیجه تصویری درباره فناوری اطلاعات

 

تأیید H1

 

 

 

 

۵-۳- نتیجه گیری

 

در این پژوهش دست یافتیم که بازار سنتی نسبت به بازار مبتنی بر فناوری اطلاعات سود کمتری را دارا می باشد؛ همچنین ضایعات بیشتری را متحمل می شود و زمان و هزینه ی بیشتری را صرف انبار داری و حمل و نقل می کند.
بازارهای ایران موانع و مشکلات متعددی دارند، به طور مثال گل از محصولاتی است که فساد پذیری آن بالا است، با این وجود به علت عدم وجود سردخانه و انبارهای پیشرفته در کشور، انبارداری به صورت موقت و غیر استاندارد صورت می پذیرد؛ همچنین معمولا در کشورهای دیگر گل های ساقه بریده را با ماشین های مجهز به یخچال و در حالی که تمام شاخه ها در آب قرار گرفته اند جا به جا می کنند اما در ایران گل به صورت فله ای و گاه بعد از یک روز در راه ماندن با اتوبوس، وانت، کامیون و… به پایانه می رسد؛ که با توجه به حساسیت گل ها در برابر فشار سبب کاهش کیفیت و افزایش ضایعات می گردد؛
بازار های ایران جزء بازار های سنتی هستند، و راه زیادی را باید بپیمایند تا به بازار حراج گل تبدیل شوند، با استفاده از فناوری اطلاعات در تولید محصول، تبلیغات، شیوه های قیمت گذاری، ترفیع و توزیع، و استفاده از سیستم هایی همچون سرورهای نتزا، سیستم RFID و… می توان این راه را از سنتی به مکانیزه، زودتر پیمایید.

 

۵-۴- پیشنهادات

 

در فصل دوم بازار گل آلسمییر معرفی شد، و توضیح مختصری در مورد این بازار و نحوه ی کارکرد آن داده شد؛ همان طور مقایسه ای از درآمد بازار سنتی ایران و بازار حراج گل هلند که همان بازار گل آلسمییر است، آورده شد.
در این مقایسه دیدیم بازار هلند که بازاری مکانیزه می باشد و تحت سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات کار می کند، در آمدی بسیار بالاتر از بازار سنتی ایران دارد.
همچنین در مورد شرکت های فلورا هلند و Inergy در فصل دوم اطلاعاتی آورده شده بود، همکاری این دو شرکت سود آوری بالایی برای هر دو شرکت داشته است؛
شرکت Inergy با طراحی سیستم های مدرن انبار داری از قبیل سیستم نتزا، اتلاف زمان و انرژی را برای شرکت فلورا هلند به حداقل رسانده است.
در دهه های اخیر فناوری اطلاعات در زمینه ی تولید و فروش گل و گیاه در سطح دنیا پیشرفت صعودی داشته است؛ کشور های هلند، امریکا، برزیل و… با استفاده از سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات سهم بالایی از بازار گل و گیاه دنیا را به خود اختصاص داده اند.
کشور ایران با داشتن شرایط مطلوب و مساعد در زمینه ی تولید گل و گیاه، می تواند با استفاده ی هر چه بیشتر فناوری اطلاعات در بازاریابی و فروش انبوه گل و گیاه، سهم بیشتری از بازار فروش دنیا را به خود اختصاص دهد.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

۵-۴-۱- پیشنهادات مرتبط با فرض اول

 

فرض اول پژوهش:
فناوری اطلاعات بر محصول انبوه گل و گیاه تولیدکنندگان کلان تاثیر دارد.
منظور از محصول در آمیخته ی بازاریابی آن بخش از ویژگی های فیزیکی و کارکردی محصول است که می توان برخی از آن ها را بر شمرد: برند، کارکرد، مدل، کیفیت، ایمنی، بسته بندی، پشتیبانی و گارانتی، لوازم جانبی و …
پر واضح است که تصمیمات مربوط به این آمیخته ی بازاریابی می تواند اصلاح مشکلات محصول، افزایش کارایی، افزایش ایمنی، طراحی زیباتر محصول، بهبود شرایط گارانتی و … باشد، تصمیماتی که می تواند منجر به موفقیت یا شکست محصول در بازار شود.
به طور کلی فناوری اطلاعات در فروش انبوه گل و گیاه بر مواردی چون برندینگ محصول، کارکرد بهینه‌ی محصول، استانداردهای ایمنی محصول، کیفیت بسته بندی محصول و… تاثیر گذار می باشد.

 

۵-۴-۲- پیشنهادات مرتبط با فرض دوم

 

فرض دوم پژوهش:
فناوری اطلاعات بر قیمت انبوه گل و گیاه تولیدکنندگان کلان تاثیر دارد.
برخی از نمونه های تصمیم گیری پیرامون آمیخته ی قمیت در بازاریابی بدین شرح است: استراتژی قمیت گذاری، پیشنهاد قیمت خرده فروشی، قیمت عمده فروشی، انعطاف پذیری قیمت و…
فناوری اطلاعات در فروش انبوه گل و گیاه بر مواردی چون شیوه های قیمیت گذاری، پیشنهادات قیمیت گذاری و انعطاف پذیری در قیمت گذاری بدون تاثیر نمی باشد.

 

۵-۴-۳- پیشنهادات مرتبط با فرض سوم

 

فرض سوم پژوهش:
فناوری اطلاعات بر توزیع انبوه گل و گیاه تولیدکنندگان کلان تاثیر دارد.
همان طور که از نامش پیداست، توزیع رساندن محصول به مشتری در نقاط مختلف است و سیستمهای توزیع می تواند عامل کلیدی در موفقیت یا شکست محصول و به تبعیت از آن شرکت و سازمان باشد.
به طور کلی فناوری اطلاعات در فروش انبوه گل و گیاه در زمینه ی توزیع بر مواردی چون زمان توزیع، توزیع مستقیم و بدون واسطه، کیفیت حمل و نقل و اطمینان از دسترس بودن محصول تاثیر گذار می باشد.

 

۵-۴-۴- پیشنهادات مرتبط با فرض چهارم

 

فرض چهارم پژوهش:
فناوری اطلاعات بر ترفیع انبوه گل و گیاه تولیدکنندگان کلان تاثیر دارد.
ترفیع آن دسته از اقداماتی است که به منظور ایجاد ارتباط با مشتری صورت می گیرد، این ارتباط به منظور ایجاد احساس و ادراک مثبت در مشتریان هدف صورت می گیرد.
برخی از اقدامات ترفیع بدین شرح است: تبلیغات، فروش شخصی، نیروهای فروش و…
به طور کلی فناوری اطلاعات در فروش انبوه گل و گیاه در زمینه ی ترفیع بر مواردی چون تبلیغات، نمایش محصولات در نمایشگاه ها، حجم فروش تلفنی، روابط عمومی نیروهای فروش تاثیر گذار می باشد.

 

۵-۴-۵- پیشنهادات برای پژوهش های آتی

 

در این بخش به منظور توسعه تحقیقات آینده، چندین پیشنهاد به محققیق و کسانی که علاقه مند به انجام پژوهش در این زمینه می باشند، ارایه می شود.
در پژوهش های آتی می توان تاثیر فناوری اطلاعات را در بازار گل و گیاه کشور از نظر خریداران و تاثیر فناوری اطلاعات در خرید آن ها را مورد بررسی قرار داد.

 

۵-۵- محدودیت های پژوهش

 

از جمله محدودیت های پژوهش پاسخگو نبودن جهاد کشاورزی استان تهران در مورد آمار بازار های استان را می توان نام برد.

 

پیوست ها:

 

سوالات پرسشنامه:
آیا فناوری اطلاعات در برندینگ محصول تاثیر گذار است؟
آیا فناوری اطلاعات در کارکرد بهینه محصول تاثیر گذار است؟
آیا فناوری اطلاعات در استانداردهای ایمنی محصول تاثیر گذار است؟

دیدگاهتان را بنویسید