اردیبهشت 10, 1403

ویندوز ۱۲ معرفی کامل و تغییرات

بعد از انتشار ویندوز ۱۱ در اکتبر سال ۲۰۲۱، حالا افراد برای انتشار ویندوز ۱۲ لحظه شماری می‌کنند. مایکروسافت ویندوز ۱۱ را حدود ۶ سال پس از انتشار ویندوز ۱۰ عرضه کرد و آخرین بروزرسانی این سیستم عامل؛ یعنی ویندوز ۱۱ را نسخه ۲۲H۲ می‌توان دانست. علاقه مندان به اخبار حوزه فناوری و تکنولوژی تمایل دارند درباره ویندوز ۱۲ و تغییرات آن اطلاعاتی را بدست بیاورند. ما نیز به عنوان اعضای مجله اینترنتی آسمونی، در این مطلب تلاش کرده‌ایم به مبهم بودن این سیستم عامل و اطلاعات مربوط به آن پایان بدهیم. پس با ما تا انتها همراه باشید.

زمان انتشار ویندوز ۱۲

طبق آخرین اخبار، تاریخ انتشار ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴؛ یعنی سه سال پس از انتشار نسخه ویندوز ۱۱ است. مایکروسافت تمامی گزارش‌هایی که درباره ویندوز ۱۲ منتشر شده‌اند را تکذیب کرده و حالا باید منتظر اطلاعات جدید باشیم. اما به احتمال زیاد این نسخه از سیستم عامل ویندوز در نیمه دوّم سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

اصلی‌ترین نکات درباره ویندوز ۱۲

حقیقتا اطلاعات زیادی درباره این نسخه از سیستم عامل ویندوز در دسترس نیست. به همین دلیل می‌توان در این باره فقط به شایعات استناد کرد. شاید اصلی‌ترین موردی که در وصف ویندوز ۱۲ می‌توان ذکر کرد، بحث‌های مربوط به هوش مصنوعی است. برای نمونه پدیده‌ای به نام Windows Copilot را درنظر داشته باشید. ویندوز ۱۱ با نمایش این قابلیت نشان داد به دنبال رسیدن به چه هدفی است. به نظر می‌رسد که در مایکروسافت تلاش می‌کند در ویندوز ۱۲ ارتباط عمیق‌تری با هوش مصنوعی ایجاد کند.

نوشته دیگر :
لیست گیم سرور های ایرانی در سایت گیم فور

رایگان یا غیر رایگان؟ مسئله این است!

این سوالی به دفعات زیاد از سوی بسیاری از کاربران ویندوز مطرح شده است. که آیا برای ارتقای ویندوز ۱۱ به نسخه ۱۲ باید هزینه پرداخت کنند یا خیر؟ حقیقتا پاسخ این سوال منفی است. احتمال کمی وجود دارد که ارتقای ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۲ فرایندی هزینه بر باشد. چند سالی می‌شود که مایکروسافت امکان ارتقا نسخه‌های ویندوز را به صورت کاملا رایگان فراهم کرده است. البته ویندوز ۱۲ به خودی خود احتمالا رایگان نیست. بنابراین درصورتی که از مجوز این سیستم عامل برخوردار نیستید، احتمالا نیاز است که برای خرید ویندوز ۱۲ هزینه کنید. اگر به دنبال این هستید که بدانید آیا ویندوز ۱۲ غیررایگان است یا خیر؟ بهتر است به سازگاری سیستمتان با این نسخه از ویندوز نگاه کنید. البته که این موضوع بحث جداگانه خودش را داراست.

اصلی‌ترین تغییر ویندوز ۱۲ کدام است؟

به نظر می‌رسد که رابط کاربری دسکتاپ، اصلی‌ترین وجه تمایز ویندوز ۱۲ با سایر نسخه‌های قبلی باشد. از نوار ابزار گرفته تا تصاویر پس زمینه، همه و همه به نظر دستخوش تغییر خواهند شد.