5 خوراکی مفید برای کمک به خوابیدن

5 خوراکی مفید برای کمک به خوابیدن

اگه واسه خوابیدن مشکل دارین و تصور می کنین که گرسنگی ممکنه بخشی از این مشکل باشه، می تونید به خودتون اجازه بدین که در نیمه شب تنقلات بخورین؟ 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، اینجا فهرست پنج غذا گفته شده که در واقع می تونن به شما کمک کنن به خواب برید.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی کرین، یکی از این مواد غذایی به درد بخور واسه کمک به خوابیدن گیلاس ها هستن. گیلاس های تازه یا خشک یکی از منابع غذای طبیعی ملاتونین هستن، ماده شیمیایی که ساعت داخلی بدن رو واسه تنظیم خواب کنترل می کنه. محققانی که گیلا س های ترش رو مورد آزمایش قرار داده ان و متوجه سطح بالای ملاتونین شدن، پیشنهاد  کرده ان این گیلاس ها رو یه ساعت قبل از وقت یا قبل از سفر وقتی می خواهید در هواپیما بخوابین، بخورین.

 

خوردنی بعدی موزها هستن. پتاسیم و منیزیم شل کننده های طبیعی عضلات هستن و موزها منبع غنی از این دو عنصر هستن. موزها هم اینکه شامل آمنیو اسید الـ تریپتوفان هستن که در مغز به «HTP ـ 5» تبدیل می شه. «HTP ـ 5» به نوبه خود به سروتونین (یه منتقل کننده عصبی آرامش دهنده) و ملاتونین تبدیل می شه.

نون تست هم از گروه غذاهای غنی از کربوهیدراته که موجب تولید انسولین می شن و با افزایش سرعت آزادسازی تریپتوفان و سروتونین (دو ماده شیمیایی که شما رو آروم کرده و به خواب می برند) تشویق به خوابیدن می کنن.

 

خوردنی به درد بخور بعدی بلغور جوه. یه کاسه بلغور جو مثل نون تست قند خون رو بالا می برد که اونم به نوبه خود تولید انسولین می کنه و مواد شیمیایی مغزی تشویق کننده خواب آزاد می کنه. جوها غنی از ملاتونین هستن که ممکنه مردم از اون ها به عنوان یه کمک واسه خوابیدن استفاده کنن.

شیر گرم هم آخرین گزینه س. شیر هم مثل موز شامل آمینو اسید ال- تریپتوفانه که به «HTP ـ 5» تبدیل می شه و سروتونین آرامش بخش آزاد می کنه. شیر هم شامل کلسیم زیاده که خواب رو زیاد می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید