اردیبهشت 27, 1403

اقامت آذربایجان ازخرید ملک تا ازدواج

 

اگر شما یک فرد خارجی هستید و می‌خواهید در کشور آذربایجان ملک خریداری کنید و از این طریق می‌خواهید اقامت اذربایجان با خرید ملک را دریافت کنید. می‌توانید خانه، ویلا، آپارتمان، املاک تجاری و سایر املاک را به استثنای زمین خریداری کنید. اما اگر قصد خریداری زمین در این کشور را دارید باید حتما اقامت این کشور را داشته باشید. البته در صورت ازدواج با یک فرد تبعه آذربایجان هر زمینی که در زمان ازدواج خریداری شود نصف نصف است و 50 درصد آن برای فرد خارجی است. لازم به ذکر است در صورتی که از هم جدا شوند هیچ زمینی به فرد خارجی تعلق نمی‌گیرد.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک

کارت شناسایی(پاسپورت، کارت ملی و یا مجوز اقامت موقت)

مدارک ملکی که قصد خرید آن را دارید مانند سند خرید یا رسید بانکی.

همچنین یک اظهارنامه از جانب اشخاصی که در آپارتمان زندگی می‌کنند.

رضایت نامه کتبی از تمامی افرادی که همراه با مالک در خانه مذکور زندگی می‌کند.

هزینه ثبت و عقد قرارداد خرید ملک در آذربایجان: ثبت و انجام امضای قرارداد ملک خریداری شده در آذربایجان 80 منات یا 102 دلار آمریکا هزینه دارد. این هزینه در شهر باکو 200 منات یا 254 دلار است.

داشتن بیمه و سایر شرایط خرید و فروش ملک در آذربایجان: داشتن بیمه در کشور آذربایجان یکی از ضروریات است و 50 منات یا 64 دلار آمریکا در سال هزینه دارد. پرداخت هزینه‌های مذکور و پرداخت هزینه خرید ملک را می‌بایست از طریق انتقال بانکی انجام دهید و با پول نقد امکان پذیر نیست.

مالیات خرید و فروش ملک در آذربایجان: طبق قوانین کشور آذربایجان اگر یک فرد از اتباع خارجی قصد خرید ملک داشته باشد نیازی به پرداخت مالیات ندارد با این وجود اگر پس از خرید ملک در آن سکونت نداشته باشد باید مالیات ملک خود را بپردازد.

کمیسیون مشاورین املاک در آذربایجان: میزان حق کمیسیون مشاوران املاک در جمهوری آذربایجان معمولا از حداقل 2 تا حداکثر 4 درصد ارزش کل ملک متغیر است. اتباع خارجی در جمهوری آذربایجان ممکن است برای خرید ملک مجبور باشند تا یک تفاهم‌نامه مشترک شامل یک قرارداد شرایط خرید و فروش و یک قرارداد مربوط به آژانس املاک تنظیم کنند.

 

مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج

متقاضی مهاجرت به اذربایجان باید نامه ای به سفارت آذربایجان ارائه دهد که ثابت کند هدف از سفر به این کشورازدواج با تبعه آذربایجان است. مراسم ازدواج باید در کشور آذربایجان برگزار شود. در این صورت هر دو نفر مجوز ورود و خروج از آذربایجان را دارند. یکی از روش های مهاجرت به آذربایجان، ازدواج با یکی از تبعه این کشور می باشد. بدین منظور اثبات این که این ازدواج فقط برای اخذ اقامت و مهاجرت نیست، الزامی است. این امر باید با ارائه مدارک ثابت شود. در صورتی که این ازدواج مورد تایید اداره مهاجرت آذربایجان قرار گیرد، متقاضی می تواند پاسپورت این کشور را دریافت کند. بنابراین ازدواج با مرد یا زن اهل کشور آذربایجان دلیلی برای اعطای تابعیت به آن ها نمی باشد

 

در صورتی که یکی از زوجین تابعیت خود را تغییر دهد، زوج دیگر در تغییر تابعیت خود آزاد است و می تواند تابعیت خود را حفظ کند. کار ثبت ازدواج با افراد خارجی باید در دفتر رسمی ازدواج (ZAGS) انجام شود و در دفاتر دیگر مورد قبول نیست. در صورتی که از همسر خود جدا شده اید و قصد ازدواج با شهروندی از کشور آذربایجان را دارید، باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد همسر سابق شما به طور کامل از شما جدا شده است، همچنین کپی برابر با اصل مدارک جدایی باید ارائه شود.

 

بعد از ازدواج در آذربایجان می توان برای اقامت دائم آذربایجان و یا ویزای دیدار با همسر اقدام کرد. اگر شخص آذربایجانی دارای فرزند باشد، این فرزند تاثیری بر روی ازدواج با اتباع بیگانه ایجاد نمی کند. دوره اقامت نامزدی در جمهوری آذربایجان به صورت شش ماهه بوده و بعد از 6 ماه باید برای ثبت ازدواج خود اقدام کنید. مدارک لازم برای صدور ویزا جهت اخذ تابعیت جمهوری آذربایجان از طریق ازدواج:

 

گذرنامه با اعتبار 6 ماهه

دو قطعه عکس

مهاجرت به آذربایجان از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آذربایجان، مهاجرت از طریق پناهندگی است که در سال ۱۹۵۱ میلادی کنوانسیون ژنو قاعده‌ای را تصویب کرد که طبق آن اشخاصی که بنابر دلایلی مثل جنگ، آزار و اذیت و عدم امنیت کشور محل زندگی خود به کشورهای عضو ژنو پناه می‌آورند، باید مورد حمایت قرار گیرند. از آنجا که کشور آذربایجان عضو کنوانسیون ژنو می‌باشد، از این قاعده تبعیت کرده و افراد با شرایط نام برده شده را مورد حمایت قرار می‌دهد.

 

چرا به آذربایجان مهاجرت کنیم ؟

بیش از 90 درصد مردم آذربایجان دارای تحصیلات عالیه هستند و مردمی باسواد به شمار می‌آیند. مردم این کشور بسیار خون‌گرم و مهمان نوازند. بیشتر مهاجران ایرانی، سعی دارند که در باکو، پایتخت کشور آذربایجان زندگی کنند چرا که جمعیت ایرانی هایی که به باکو مهاجرت کرده‌اند نسبت به سایر شهر‌های این کشور بیشتر است. بالا بودن درآمد و هزینه پایین زندگی و کیفیت بالای زندگی در این کشور یکی دیگر از دلایلی است که کشور آذربایجان را به یک مقصد محبوب‌ برای مهاجران تبدیل کرده است.

 

این کشور در سال‌های اخیر رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است به طوری که طبق آمار به دست آمده از سرمایه‌گذارانی که در این کشور شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند 70 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری خود رضایت کامل دارند و از بازخورد فعالیت اقتصادی خود راضی بوده‌اند.

 

از طرف دیگری آذربایجان از سیستم تحصیلی پیشرفته و به روزی برخوردار است و تحصیلات تکمیلی با کیفیت عالی به دانشجویان ارایه می‌شود. طبق آمار به دست آمده از بین افرادی که برای ادامه تحصیل به آذربایجان مهاجرت کرده‌اند، حدود 60 درصد از افراد از سیستم آموزشی و خدمات ارایه شده در دانشگاه‌های این کشور رضایت کامل دارند.

 

همان طور که در نمودار زیر می‌بینید نرخ بیکاری در کشور آذربایجان از سال 2012 تا سال 2019 پایین تر از رقم 5 درصد بوده و در سال 2020 به دلیل شیوع بیماری و ویروس همه گیر کرونا به بالاترین میزان خود یعنی تقریبا 6.5 درصد رسیده است. با این حال این مقدار از نرخ بیکاری نشان دهنده شرایط خوب کار در آذربایجان است. طبق آمار به دست آمده از افرادی که برای کار به آذربایجان مهاجرت کرده‌اند، حدود56 درصد از وضع تسهیلات، بیمه و کار در این کشور کاملا راضی هستند.

نوشته دیگر :
دیوار سبز و بام سبز (روف گاردن)

دولت آذربایجان با بهره برداری از چاه‌های نفتی و استخراج نفت توانسته گردش مالی بسیار خوبی را در کشور خود ایجاد کند. به طوری که بسیاری از سرمایه داران و مرفهان آسیایی، مهاجرت به آذربایجان را انتخاب می‌کنند و تصمیم میگیرند که سرمایه خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند.

 

آذربایجان با این که در یک دوره چند ساله تورم بسار شدیدی را تجربه کرد اما در سال‌های اخیر دولت آذربایجان توانسته ثبات اقتصادی بسیارخوبی را در این کشور فراهم سازد و تورم را از حالت افسار گسیخته به حالت کنترل شده در آورد. به همین خاطر مهاجرت به آذربایجان و ادامه زندگی در این کشور یکی انتخاب خوب برای هموطنانمان خواهد بود.

 

مزایای زندگی و مهاجرت به آذربایجان

در سال 2022، به گفته متخصصان مهاجرت، تعداد مهاجران ورودی به کشور آذربایجان از تعداد مهاجران خروجی از این کشور پیشی گرفت که این موضوع نشان دهنده شرایط مناسب مهاجرتی این کشور است. پس از بحران اقتصادی، آذربایجان با داشتن اقتصادی با ثبات تبدیل به یکی از مقاصد مهم برای افراد جویای کار شد. علاوه بر ثبات اقتصادی، این کشور همچنین به دلیل مهمان نوازی و ثباتش و همچنین شرایط کلی اقتصادی، جذابیت های خاص خود را داراست.

 

همچنین رشد اقتصادی سریع آذربایجان موجب شده است تا این کشور در در بخش های مختلف صنعتی نیاز به نیروی کار داشته باشد و نرخ پایین بیکاری 5.4 درصدی نشان از شرایط مناسب کاریابی این کشور دارد. به علاوه مهاجرانی که به صورت قانونی وارد کشور آذربایجان می شوند می توانند با پرداخت 1000 منات (در حدود 600 دلار) در سال به مدت پنج سال مشغول به کار شوند که عمدتا پرداخت این مالیات نیز بر عهده کارفرماست. این شرایط موجب شده است تا آذربایجان به عنوان مقصدی مهم برای مهاجران خارجی به شمار رود.

 

هزینه زندگی در آذربایجان

مخارج و هزینه‌های زندگی در این کشور یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از مهاجرت به آذربایجان به آن توجه کنید. هزینه‌های زندگی در این کشور، به سبک و روش زندگی شما بستگی دارد. کشور آذربایجان از کشور‌های ارزان قیمت برای زندگی است. هزینه‌های کشور آذربایجان از هزینه‌های زندگی در کشورهای اروپایی و کشورهای آسیاسی مانند چین کم‌تر و تقریبا شبیه به ایران است. هزینه مسکن در کشور آذربایجان بسیار پایین است؛ معمولا نصف یا مقدار زیادی از درآمد صرف اجاره یا خرید ملک می‌شود ولی در کشور آذربایجان این گونه نیست و هزینه مسکن پایین است به همین دلیل سرمایه گذاری رو ملک در این کشور نمی‌تواند راه خوبی باشد. حمل و نقل در کشور آذربایجان و در شهر باکو هزینه‌ای متوسط دارد و شما می‌توانید در شهر باکو از وسایل نقلیه‌ی متفاوتی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید.

شرایط لازم برای اخذ تابعیت جمهوری آذربایجان چیست؟

راه‌ها و روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آذربایجان وجود دارد. بنابراین شما با هر روشی که به کشور آذربایجان مهاجرت کنید، در صورت داشتن شرایط لازم برای اخذ اقامت آذربایجان می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید. انتخاب بهترین روش برای مهاجرت باید بر اساس شرایط شما و همچنین تشخیص وکیل مهاجرتی انجام شود.

 

نکته بسیار مهم درباره اقامت در کشور آذربایجان این است که شما با هر روشی که به آذربایجان مهاجرت کنید، نمی‌توانید سریعا اقامت این کشور را اخذ کنید. شما برای اخذ اقامت این کشور باید ابتدا چند سال در این کشور زندگی کرده و سپس برای اخذ ویزا و پاسپورت اقدام نمایید.

 

همه افراد پس از 5 سال اقامت، اشتغال و پرداخت مالیات در کشور آذربایجان می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. شما همچنین برای اخذ ویزا و پاسپورت این کشور، باید 7 الی 8 سال در آذربایجان اقامت داشته باشید. در صورتی که شما با فردی آذربایجانی ازدواج کنید، در مدت زمان کمتری می‌توانید اقامت این کشور را کسب کنید.

 

شرایط لازم برای اخذ اقامت آذربایجان به شرح زیر است:

تسلط کامل و کافی به زبان آذربایجانی

زندگی و اقامت مداوم در کشور آذربایجان به مدت 7 سال

باطل کردن تابعیت قبلی

اثبات توانگری مالی برای تامین هزینه‌های همه افراد خانواده

عدم سو پیشینه در کشور آذربایجان

اعتبار پاسپورت کشور آذربایجان

افرادی که تابعیت و پاسپورت کشور آذربایجان را کسب می‌کنند؛ داراری حقوقی برابر با شهروندان بومی این کشور هستند. این افراد می‌تواند مانند تمام شهروندان دارای کار، حق تحصیل، بهره‌مندی از بیمه پزشکی، خدمات اجتماعی، سیاسی و مذهبی باشند. از مزیت‌های زندگی و دریافت تابعیت کشور آذربایجان می‌توان به داشتن فرصت عالی جهت تحصیل در زمینه صنایع نفت و گاز اشاره کرد. این کشور همیشه یکی از مقاصد تحصیلی مهاجران جهت تحصیل در زمینه صنایع نفت و گاز بوده است و دارای موقعیت بسیار خوب برای تحصیل در دانشگاه‌هایی با رتبه بندی و رنکینگ جهانی هستند. شما با دریافت پاسپورت و تابعیت کشور آذربایجان می‌توانید مهاجرت راحت‌تری به کشورهای اروپایی و آمریکا داشته باشید.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هنگام بررسی پاسپورت یک کشور در نظر گرفته می‌شود تعداد کشورهایی است که می‌توان بدون نیاز به ویزا به آن‌ها سفر کرد. در حال حاضر شهروندان آذربایجانی قادر به مسافرت به بیش از 60 کشور جهان بدون ویزا یا با مراحل ساده شده‌ی اخذ ویزا می‌باشند. تعدادی از کشورهایی که شهروندان آذربایجانی می‌توانند بدون اخذ ویزا یا با مراحل بسیار ساده شده‌ی اخذ ویزا سفر نمایند شامل گرجستان، ایران، عراق، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، کرواسی، روسیه، ترکیه، اوکراین، مصر، کشور آنتیگوا و باربودا، باربادوس، بولیوی، کوبا، اکوادر، هاییتی، آلبانی، بلاروس، سینگاپور و … می‌شود.

برای اخذ قامت آذربایجان و مهاجرت به این کشور می توانید از متخصصان سایت مهاجرتی نیولند مشاوره رایگان دریافت کنید.