اردیبهشت 14, 1403

فرق لمینت و روکش دندان چیست؟

بسیاری از افراد هنگام تصمیم به ترمیم ضعف های ظاهری دندان های خود دو نام لمینت و روکش دندان را زیاد می شنوند. گاها افراد این دو مورد را با هم یکسان می دانند. اما این را بدانید که ساختار این دو ماده با هم متفاوت می باشد. در این مطلب به طور کامل قصد داریم درباره فرق لمینت و روکش دندان برای شما توضیحات کاملی را ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

نگاهی به تفاوت های بین لمینت و روکش دندان

در ابتدای این مقایسه باید بگوییم که لمینت پوششی نازک می باشد که علی رغم ضخامت کمی که دارد مفاومت خوبی از خود نشان می دهد و محل قرارگیری این ساختار روی سطح مینای دندان می باشد. درمقابل روکش دندان نیمه بالایی دندان را به طور کامل پوشش می دهد. البته امکان اینکه کدام پوشش برای دندان مناسب است کار سختی است و تنها دندانپزشکان هستند که می توانند تشخیص دهند که کدام پوشش برای شما مناسب است. اگر به دنبال دانستن فرق لمینت و روکش دندان هستید بدانید که این دو مورد در روش آماده سازی تفاوت چندانی با هم ندارند.

بیشتر بخوانید: آیا برای لمینیت دندان تراشیده میشود؟

البته این را بدانید که جایگذاری و نصب این روکش ها هم یکی دیگر از مواردی است که شاهد تفاوت در این دو مورد هستیم. برای روکش کردن دندان روش های مخلتفی مطرح می باشند که یکی از آن ها شیوه سنتی می باشد و روش دیگر روش روکش یک روزه نام دارد. اما به منظور لمینت کردن دندان ها معمولا از ساختار هایی به نام قالب و یا ماکت استفاده می شود. درصورتی که قصد داشته باشید روکشی کاملا طبیعی را برای دندان های خود انتخاب کنید لمینت گزینه ای مناسب می باشد.

نوشته دیگر :
بلوک سبک

برای مواقعی که تاج دندان های شما دچار شکستگی می شود می توانید به سراغ روکش کردن دندان بروید. درصورتی که تاج دندان های شما شکسته شود به مرور زمان دندان های شما رو به پوسیدگی می روند. در یک کلام زمانی که تاج دندان شما دچار شکستگی شود بهترین کار برای حل این مشکل این است که این است که به سراغ روکش کردن دندان های خود بروید.