اردیبهشت 10, 1403

4 نکته شگفت انگیز برای افزایش عمر باتری سامسونگ

عمر باتری بسیار به نحوه استفاده از باتری بستگی دارد و دستگاه های مختلف در طول عمر باتری  متفاوت هستند. عمر باتری مورد انتظار برای مدل شما را می توان در دفترچه راهنمای کاربر دستگاه یافت. نکات زیر به شما نشان می دهد که چگونه از باتری سامسونگ اصلی خود در استفاده روزمره بهترین استفاده را ببرید و چگونه از باتری خود مراقبت کنید.

سطح روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید

روشنایی صفحه نمایش بالا و تنظیم زمان طولانی صفحه نمایش، تخلیه باتری را افزایش می دهد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش عمر باتری دستگاه، کاهش روشنایی صفحه‌نمایش است و در اینجا می‌توانید این کار را انجام دهید:

  • از صفحه اصلی > انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا پانل اعلان را مشاهده کنید
  • نوار لغزنده روشنایی را به سمت چپ بکشید
  • در همان زمان، تنظیم زمان خاموشی صفحه را تنظیم کنید > روی نماد چرخ دنده در بالا ضربه بزنید > برگه دستگاه من را انتخاب کنید > صفحه نمایش را انتخاب کنید
  • روی Screen timeout > Set time out preferences ضربه بزنید

نکته ویژه مهلت زمانی صفحه نمایش خود را روی 30 ثانیه و روشنایی نمایشگر را روی خودکار تنظیم کنید.

برنامه هایی که استفاده نمی کنید را حذف نصب یا غیرفعال کنید

برخی از برنامه‌ها ممکن است فرآیندهای پس‌زمینه‌ای را اجرا کنند که باتری سامسونگ اصلی شما را خالی می‌کند. هنگامی که آماده حذف نصب برنامه های استفاده نشده خود شدید، چند راه برای انجام آن وجود دارد. راه حلی که در این مطلب آورده ایم بهترین است.

نوشته دیگر :
انواع سقف شیروانی، آلاچیق و سوله

·       به Settings > Apps بروید

·       روی نماد سرریز در بالا سمت راست ضربه بزنید تا برنامه ها بر اساس اندازه یا مجوزهای مورد نیاز مرتب شوند

·       برای حذف، به سادگی روی نام برنامه و سپس آیکون Uninstall ضربه بزنید.

بلوتوث وایفای و جی پی اس را حتی الامکان خاموش کنید

اگر به Wi-Fi، بلوتوث و GPS نیاز ندارید، آن‌ها را خاموش کنید، زیرا هر سیگنالی که به طور منظم بررسی می‌شود، از برق استفاده می‌کند. می توانید هر یک از این موارد را با پایین کشیدن پانل اعلان (منوی کشویی) و ضربه زدن روی نماد مربوطه خاموش کنید.

حالت ذخیره انرژی را فعال کنید

حالت صرفه جویی در انرژی با محدود کردن عملکرد CPU دستگاه تلفن همراه، کاهش روشنایی صفحه، خاموش کردن نور کلید لمسی و بازخورد لرزشی، باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود. این حالت بین دستگاه ها کمی متفاوت است اما به طور کلی همه برنامه ها و صفحه های غیر ضروری را می بندد تا بتوانید زمان باتری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. می‌توانید حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به‌صورت دستی روشن کنید، یا می‌توانید دستگاهتان را تنظیم کنید تا به‌طور خودکار به حالت ذخیره انرژی برود.