اردیبهشت 20, 1403

اولین دندانپزشک زن

اولین دندانپزشک زن

علاقه مندان جهت اطلاع از یونیت ، یونیت دندان پزشکی ، رادیوگرافی و آر وی جی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره تجهیزات دندانپزشکی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت دنتی شاین مراجعه کنند برای اشنایی با یونیت وصال گستر بر روی لینک https://dentyshine.com/یونیت-وصال-گستر/ کلیک کنید.

لوسی بیمن هابز تیلور (1833-1910)

اولین زن DDS

در سال 1866، لوسی هابز اولین زنی بود که مدرک دکترای جراحی دندان را گرفت. موفقیت او زنان دیگر را تشویق کرد که وارد کالج های دندانپزشکی شوند، اما مسیر خود او به این درجه طولانی و سخت بود. او مصمم بود ” وارد حرفه ای شود که بتواند نان خود را نه تنها با عرق پیشانی اش، بلکه با استفاده از مغزش نیز بدست آورد.”

از پزشکی تا دندانپزشکی

زمانی که هابز در بروکلین، میشیگان تدریس می‌کرد، با پزشکی همراه شد که علاقه او را به پزشکی برانگیخت. هابز با تشویق او به سینسیناتی نقل مکان کرد تا در کالج پزشکی اکلکتیک ثبت نام کند. کالج از ورود او به دلیل جنسیتش امتناع کرد و به او پیشنهاد داد به جای آن دندانپزشکی را امتحان کند.

بیرون رفتن با اندام

جاناتان تافت، رئیس کالج جراحی دندان اوهایو، از هابز در مطبش استقبال کرد تا اینکه دندانپزشک دیگری با تدریس او موافقت کرد. پس از اینکه در سال 1861 دانشکده اوهایو از پذیرش او امتناع کرد، هابز مطب خود را افتتاح کرد که در آن زمان یک روش معمول بود زیرا تعداد بسیار کمی از دندانپزشکان مدرک داشتند. او سپس یک تمرین را در آیووا شروع کرد، در عرض سه سال سودآور شد و شهرت بسیار خوبی به دست آورد.

در نشست سال 1865، انجمن دندانپزشکی ایالتی آیووا، هابز را به عضویت خود پذیرفت و اظهار داشت: «این حرفه هیچ چیز برای غریزه زنان خارجی ندارد.» حتی بیشتر از این، انجمن بر کالج جراحی دندان اوهایو تأثیر گذاشت تا هابز را به عنوان دانشجو بپذیرد. با توجه به سال‌های تمرین او، کالج فقط از او خواست که در یک جلسه شرکت کند و او در سال 1866 فارغ‌التحصیل شد.

نوبت او به مربی

هابز یک مطب را در شیکاگو افتتاح کرد و در آنجا با کهنه سرباز جنگ داخلی و نقاش اتومبیل راه آهن جیمز ام. تیلور ازدواج کرد. هابز به شوهرش دندانپزشکی آموزش داد و با هم یک مطب موفق در لورنس، کانزاس تأسیس کردند. پس از مرگ او در سال 1886، او برای حقوق زنان مبارزه کرد و تا زمان مرگ خود در سال 1910 به طور متناوب تمرین کرد.

میراث او

تا سال 1900، تقریباً یک هزار زن از لوسی تیلور در دندانپزشکی پیروی کردند، که بسیاری از آنها بیشتر به دستاوردهای او نسبت داده بودند. در سال 1983، انجمن زنان دندانپزشک آمریکا با ایجاد جایزه لوسی هابز تیلور، که اکنون هر ساله به منظور قدردانی از برتری حرفه ای و دستاوردها در پیشبرد نقش زنان در دندانپزشکی، به اعضای AAWD اهدا می کند، تجلیل کرد.

نوشته دیگر :
بررسی جامع لوازم برقی پرکاربرد در خانه