اردیبهشت 10, 1403

گشتی در برج میلاد تهران؛ معرفی ظرفیت های گردشگری آن [قسمت دوم]

در بخش اول گزارش معرفی ظرفیتای گردشگری جور واجور بلندترین برج ایران، شما رو با قابلیتای جور واجور برج میلاد تهران آشنا کردیم. گفتیم که اولین دلفیناریوم غیر ساحلی ایران و بزرگ ترین رستوران گردان جهان، از جمله ظرفیت هاییه که در برج میلاد  در دسترس شهروندان تهرانی قرار داره.
سلفی با دلفین و شیر دریایی و وعده های غذایی هیجانی در ارتفاع ۲۷۰ متری با چشم اندازه های فوق العاده از پایتخت  ۲۳۰ ساله ایران، امکاناتیه که واسه رمانتیکا جفت و جور شده.

قسمتای جور واجور مجموعه فرهنگی و هنری و خدماتی برج میلاد تهران، دارای پرتال اینترنتی بوده و در گفتار اول، به این موارد هم گفته شد که بلیط اونا رو میشه از اینترنت خرید. در گزارش امروز  ما، به دیدار بخشای جور واجور خود برج میلاد میریم و از همکف تا گنبد آسمون رو بررسی می کنیم.

 

با ما همراه باشین.

 

بازدید از برج میلاد

همونطور که شاید بدونین، واسه دسترسی به برج میلاد، میشه از اتوبان حکیم، شیخ فضل الله نوری و هم اینکه همت، استفاده کرد.
پارکینگ بزرگ برج میلاد تهران، این فرصت رو واسه شما جفت و جور می کنه که هر زمان از روز، بتونین به این مکان مراجعه کرده و پس از پارک خودرو در پارکینگ یا محوطه اون، از امکانات گسترده این مرکز چند منظوره پایتخت استفاده کنین.

برج میلاد در طبقات ابتدایی، از مخاطبان خود، بلیط درخواست نمی کنه.
یعنی شما می تونین ۴ طبقه اول این برج رو که با پله برقی میشه به اون دسترسی داشت، خیلی راحت بازدید کرده و پولی پرداخت نکنین. از درب ورودی تا طبقاتی که در پایه برج هستن، فروشگاه های زیادی که عرضه اجناس فرهنگی، هنری و پوشاکی رو رو دوش دارن، در دسترسه و البته فود کورت برج میلاد هم، در این محدوده جای داره.

شکلای جور واجور و اقسام غذاهای ایرونی و فرنگی رو میشه در فود کورت برج میلاد تهران دید که معمولا در طول هفته، پر از جمعیتیه که واسه بازدید از برج میلاد تهران، از ظرفیتای رستورانی اونم استفاده می کنن.

بلیط بازدید از بخشای جور واجور برج میلاد

اگه علاقمند به بازدید از برج میلاد تهران در یکی از آخر هفته های زمستون ۹۵ هستین، بلیطای بازدید از برج که رنجای قیمتی جور واجور داره رو در نظر داشته باشین. واسه بازدید از بقیه بخشا به خصوص قسمتایی که در راس برج میلاد قرار داره، جفت و جور بلیط الزامیه. این بلیط رو هم میشه از راه اینترنت خرید و هم از گیشه فروش بلیط که در محوطه خارجی برج میلاد قرار داره، در دسترس میشه.

پیشنهاد می کنیم که بلیط رو حتی امکان اینترنتی بخرین تا مجبور به ایستادان در صف خرید بلیط نباشین که در روزای تعطیل، ازدحام جمعیت بسیار داره.

واسه کسایی که تا کنون از برج میلاد بازدید نکردن، خرید بسته کامل بلیطای بازدید از بلند ترین برج ایران، پیشنهاد می شه.
چون که بر خلاف خیلی از مقصدهای گردشگری تهران مانند: بام تهران، بازار تجریش، بازار قدیمی تهران، دریاچه شهدای خلیج فارس و حتی بازار گل شهید محلاتی تهران که در طول ماه، شاید بارها مورد بازدید هموطنان تهرانی قرار بگیره، بازدید از سازه راس برج میلاد، معمولا با بازدید زیاد شهروندان همراه نمی شه.

پس، با در نظر گرفتن اینکه شاید شما سالی یه بار با دوستان و اشنایان، علاقمند به دیدار از سازه راس برج میلاد شید، بهتره که بسته کامل بلیط رو بخرین که از همه امکانات اون استفاده کرده باشین.

هزینه بسته کامل، ۳۵ هزار تومنه که شامل بازدید از سکوی دید باز، گنبد آسمون، موزه شهرداری، موزه مشاهیر می شه.

سکوی دید باز، واقع در تراز ۲۸۵ متری برج میلاد تهران قرار داره که اگه بخواین فقط از این قسمت دیدن کنین، بلیط اون ۱۲ هزار تومن میشه. یکی از بهترین تصاویری که از تهران میشه تو ذهن داشت، مشاهده این پایتخت خاطره انگیز از بام تهران ولنجک و هم اینکه سکوی دید باز برج میلاد تهرانه.

واسه کسایی که به پاریس سفر کردن، حضور در سکوی دید باز برج میلاد، یادآور سکوی دید باز در طبقه دوم برج ایفله که منظره جذاب از پاریس قدیم و جدید (لدوفانس) رو در برابر دید اونا قرار میده.

از سکوی دید باز برج میلاد هم، میشه تهران رو در چشم انداز سیصد و شصت درجه ای دید.

کافه تریا در برج میلاد تهران هم بلیط ورودی داره که ۵ هزار تومن قیمت گذاری شده.
این کافی شاپ، در تراز ۲۶۴ متری برج میلاد تهران قرار داره و مرتفع ترین کافی شاپی میشه که در ایران، در دسترس میشه.

بخشی تازگیا به ظرفیتای گردشگری و فرهنگی برج میلاد تهران اضافه شده که شاید خیلیا از وجود اون بی اطلاع باشن. لیزریوم، جایی که همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱، پذیرای بازدید علاقمندان میشه و تابش لیزر رو از بلند ترین برج ایران تماشاگر هستن.

 

 

بلیط لیزریوم برج میلاد، هر نفر ۸ هزار تومنه.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بعضی از مراجعه کنندگان برج میلاد، به خرید بلیط سکوی دید باز اکتفا می کنن. پس اگه خواهان نبود پرداخت مبالغ بالا هستین، سکوی دید بازم واسه گشتی هیجانی بر فراز آسمون تهران، بسه.

البته در شرایط بد آب و هوایی، تراس سکوی دید باز برج میلاد تهران، از دسترس عموم خارج می شه و این روزا هم به واسطه شرایط آلودگی هوا،‌ احتمال لغو بازدید از این سکو هست.
به همین منظور، قبل از سفارش بلیط، با روابط عمومی برج میلاد، شرایط رو بررسی کنین.

واسه جفت و جور بلیط رستوران گردان برج میلاد، به کانتر رستوران گردان که در ضلع شرقی گیشه فروش بلیط در درب ورودی برج قرار داره، مراجعه کنین. جفت و جور بلیط واسه کودکان بالاتر از شش سال اجباری و از ورود خانمای باردار و کسایی که گرفتار به فشار خون و بیماریای قلبی هستن، جلوگیری می شه.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کلیه بخشای برج میلاد، حتی پله ها و آسانسور، زیر پوشش دوربین قرار داره و به کار گیری آسانسور به طور تکی ممکن نیس.

موزه شهرداری

موزه شهرداری، یکی از امکانات سازه راس برج میلاد تهرانه که در سکوی دید بسته و در طبقه چهارم سازه راس قرار داره.

سکوی دید باز

یکی از هیجانی ترین بخشای سازه راس برج میلاد رو میشه تراس سکوی دید باز دونست که در ارتفاع ۲۸۰ متری قرار گرفته. در این فضا، تهران رو میشه بر فراز آسمون به نظاره نشست و اگه هوا صاف و آفتابی باشه، تا کیلومترا دورتر رو میشه از سکوی دید باز دید.

نوشته دیگر :
آیین های نوروزی آذربایجان غربی: دیار هزار و یک شب

شبایی که برج آزادی تهران، نور باران می شه، مشاهده این برج نوستالژیک پایتخت از سکوی دید باز، ممکن میشه. هم اینکه منطقه اکباتان و برج بین المللی تهران و دماوند ۵۶۷۱متری.

بزرگ ترین قطر در سازه راس برج میلاد که در طبقه هفتم قرار گرفته، سکوی دید باز بوده که در فضایی به مساحت ۳ هزار متر مربع، فرصت گردشگری  جذابی رو در اختیار مخاطبان قرار میده. تجربه ای عالی از تهرانگردی و تماشای تهران رو فقط میشه در این نقطه در اختیار داشت.

موزه تهران برج میلاد هم در همین طبقه قرار داره که بعضی وقتا با حضور نقاشان و گرافیستای تهرانی، فضای باحال رو در اختیار مراجعه کنندگان قرار میده. بعضی از گالریای هنرمندان جوون پایتخت ظرف چند سال گذشته، در این منطقه برپا شده و استودیو بعضی از برنامه های تلویزیونی هم در این محوطه، قرار گرفتن پیدا کرده. مخصوصا در زمانایی که جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار می شه.

در ادامه شما رو با مشاهده تصاویر زیبای محوطه سکوی دید باز برج میلاد، دعوت می کنیم.

به هر حال، بازدید از این سکو، جالبه و یکی از اولویتای گردشگری آخر هفته ای خود رو در زمستون امسال، حضور در این سکو بذارین که تصاویر سلفی و جالبی میشه از اونجا گرفت.

موزه مشاهیر

واسه کسایی موزه گرد حرفه ای تو تهران هستن، موزه مشاهیر برج میلاد تهران، یادآور نمادهاییه که در موزه عبرت (شکنجه گاه کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک) مشاهده می شه.
در اونجا هم، میشه نمادهایی از چهره های شخصیتای سیاسی کشور رو که در زندانای ساواک شکنجه شده بودن رو تماشا کرد.

حالا چهره های باحال شخصیتای اجتماعی، سیاسی و هنری معاصر ایران در موزه مشاهیر برج میلاد در برابر دید علاقمندان قرار گرفته که با چهره ها با همون ظرافت و فوت وفن طراحی و ساخته شدن که در موزه مادام توسو لندن، میبینیم.

طبقه پنجم راس برج، محلی قشنگتر به خاطر عرضه و نمایش آثار مهم تجسمی هنرمندانه. هدف مدیران مجموعه، ایجاد فضایی خاص با به کار گیری امکانات مجموعه برج میلاد تهران واسه عرضه این آثار تجسمی از هنرمندان کشور در تراز ۲۷۱ متریه.

گنبد آسمون

گنبد آسمون، یکی دیگه از مکانای هیجانی برج میلاد رو تشکیل میده. آخرین طبقه عمومی برج، گنبدی شیشه ای به ارتفاع ۱۳ متره. روی دیوار هشت ضلعی مرکزی این طبقه، کار هنری اجرا و نصب شده که نتیجه کار صنعتگران و هنرمندان داخلی هستش.

این کارا، جلوه ای خاص به گنبد آسمون داده. گفته شده که این اثر هنری، براساس یه سری از نمادها، اسطوره ها و روایتای قدیمی ادبیات ایران زمین بوجود اومده و باز گو کننده بخشی از این ظرفیت غنیه. سیر تکامل فرهنگ و تمدن هزاران ساله ایران رو میشه بر دیواره های گنبد آسمون دید که از دوران امپراطوری بزرگ تا دوران شکوهمند اسلامی رو در بر می گرد.

اندیشه اولیه طراحی این اثر، برخواسته از نشونه های جاودان تمدن بشری، ناظر بر چهار عنصر اصلی آفرینش یعنی خاک، آب، باد وآتشه. هم اینکه در طراحی این آثار که تصاویرش رو در ادامه مشاهده می کنین، مفاهیم بنیادینی چون زندگی، مرگ، عشق، عدالت، مقابله و صلح در نظر گرفتن.

چهار دیوار اصلی اثر، هر یک الهام گرفته از نقش مایه های گوناگونیه که مربوط به یکی از نشونه های چهار گانه که در آمیزش با دنیای پر رمز و راز هندسه، ریاضیات و نجوم قرار داره.
این نقشا، پیوسته الهام بخش هنر و معماری ایران زمین در دوران مختلفی بوده که باتفکر ایرونی-اسلامی، در نمونه های نورانی میراث فرهنگی  و هنری این سرزمین تجلی پیدا کرده.

رضا یحیایی، خالق آثار،  متولد ۱۳۲۷ بابله. دکترای هنر از سوربن فرانسه داره و معماری رو در میلان و هنرهای زیبا رو در فلورانس گذرونده و بیش از سه دهه در مراکز معتبر اروپایی به تلاش هنر مشغول بوده.

گنبد آسمون، محفل همایشای مختلفی از جمله بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی بوده.

لیزریوم برج میلاد تهران

یکی از ظرفیتای گردشگری جدید برج میلاد رو باید علاوه بر دلفیناریوم، لیزریوم برج دونست. لیزریوم، هنر ترکیبی رنگ ، نور، صدا و تصویره که واسه بازدید کنندگان بلندترین برج کشور، جذاب بوده و مردم می تونن از این سالن، همزمان با بازدید از برج میلاد تهران، استفاده کنن.

این سالن که در ورودی برج پارکینگ برج میلاد قرار داره، با ظرفیت ۵۰ نفر در سانسای ۱۵ دقیقه ای، مبادرت به نمایش ویدیو آرت به صورت لیزری به همراه صدا و تصویر می کنه.
هنر لیزریوم، از جمله هنرهای ترکیبی خاص نور، رنگ و صدا بوده که همراه با افکتای خاص و صدای دالبی ارائه می شه.

نکاتی در میلاد گردی

۱- جدید ترین اطلاعات از برنامه های بخشای جورواجور برج میلاد رو در پرتال این مجموعه ببینین.

۲- بازدید از بخشای جور واجور برج میلاد، بدون بلیط شدنیه.

۳- معمولاً بازدید از بیشتر قسمتای برج میلاد، چند ساعت زمان می بره. این فرصت رو اگه خواهان بازدید آسون و راحت هستین، به روزای آخر هفته نندازین.

۴- رستوران سنتی، دلفیناریوم، سالن کنسرت و همایشا و هم اینکه پینت بال هیجانی برج میلاد، در محوطه روبروی برج قرار داره.

۵- بعضی از درگاهای تخفیف در کشور، به کار گیری قسمتای جورواجور برج میلاد رو با کدهای تخفیف همراه می کنن.

۶- گنبد آسمون برج میلاد و سکوی دید باز، فرصت خوبی واسه سلفی بازه ها به خصوص قبل از غروب آفتابه.

۷- فود کورت برج میلاد در طبقه چهارم سازه قرار داره که به کار گیری اون، نیاز به جفت و جور بلیط ورودی نیس.

۸- گردشگری آخر هفته ای در برج میلاد تهران، می تونه فضای مفرحی واسه خونواده ها باشه که تو روزهایی که تهران از نظر آلودگی در وضعیت بحرانی قرار نداره، پیشنهاد می شه.

۹- بهمن ماه، ماه شلوغ برج میلاد تهران بخاطر برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجره.  کاخ جشنواره فیلم فجر امسال به برج میلاد نمی ره و قدمگاه چهره های معروف سینمای ایران نمیشه و فرصت برج نوردی رو براتون جفت و جور می کنه.

اگه از این مجموعه مخابراتی و گردشگری تهران بازدید کردین، تصاویر هیجانی خود رو از راه کانالای ما در شبکه های اجتماعی بفرستین.